Влес Кнiга  Iсходны словесы | Выразе | Азбуковник | О памянте | Будеславль 
  на первую страницу Весте | Оуказiцы   
Иван Вишенский. Писание до всЪх обще, в Лядской земли живущих
от 24.01.08
  
О памянте


Писание до всЪх обще, в Лядской земли живущих, да ся покают к богу, показуючи, каковы плоды Лядской земли жителей

ТобЪ, в земли, зовемой Полской, мешкаючому всякого возраста, стану и преложенства народу, рускому, литовскому и лядскому, в раздЪленых сектах и вЪрах розмаитых, сей глас в слух да достиже
Ознаймую вам, як земля, по которой ногами вашими ходите и в ней же в жизнь сию рождением произведени есте и нынЪ обитаете, на вас перед господом богом плцчет, стогнет и вопиет, просячи сотворителя, яко да пошлет серп смертный, серп казни погибелное, яко же древле на содомляны, и всемирного потопу, которий бы вас выгубити и искоренити (яко да не скверните болшей оную антихристовым безбожным невЪрием и поганским, нечистым и несправедливим житием вашим) могл, - изволяючи лЪпше пуста в чистотЪ стояти, нежели вашим безбожством запустошона от хвали всесильного бога, создателя и творца небеси и земли, быти.
Где бо нынЪ в Лядской земли вЪра, где надежда, где любов, где правда и справедливост суда, где покора, где евангельские заповЪди, где апостолская проповЪдь, где святых законы, где хранения заповЪдей, где непорочное священство, где крестоносное житие иноческое, где простое благоговЪйное и благочестивое християнство? Не все ли превратися в паче всЪх язык нечистых нечистЪйшее житие и безвЪрие! И почто и именем християнским себе гласити безстуднЪ дерзаете, егда силы того имени не храните, ниж дЪлным постижением сохранити того имени свойство учитися не хощете? О окаянная утроба, которая таковых сынов на погибел вЪчную породила и на соблазнь прелестного свЪта сего выпустила!
Днес бо во Лядской земли священики всЪ, яко ж древле нЪкогда Елзавелины (а не небесного бога) жрецы - черевом, а не духом офЪруют. Панове зас над бога богами вышшими над своими поручными поддаными ся починили и над творца, ровным зданием образа своего всЪх почтившаго, судом беззаконным вознеслися, безсловесных естество вышшею ценою (в своих антихристового закона правах над люд божий, им до часу под власт злецоный) оценили. ВмЪсто зас евангельское проповЪди, апостолское науки, и святых закона, и ограниченя цноты, и учтивости сумненя християнского нынЪ поганские учители, Аристотели, Платоны и другие тым подобные машкарники и комедийники, в дворах Христа бога владЪют. ВмЪсто зас смирения, простоты и нищеты гордост, хитрост, матлярство и лихоимство владЪет. ВмЪсто зас суду и правды несправедливост, лож, крывда, прехитреня, препрене, потвар, лицемЪрие, лест и кгвалт антихристов владЪет. ВмЪсто зас вЪры, и надежди, и любви безвЪрство, отчаяние, ненавист, завист и мерзост владЪет. ВмЪсто зас цЪломудреного жития конечное вшетеченство, плюгавство и нечистота скверная владЪет.
Покайтеся убо, всЪ жителя тоя земли! Покайтеся, да не погыбнете двоякою погибелию, и вЪчною и дочасною, от скорого гнЪва божия нагло! Аще лн же не хощете, тогды к вам, стаду православному, християнскому роду, мовлю: будЪте готови отлучитися от того погибелного антихристова и содомского рода, да есте истинною новый Израиль, а не с поганци погане. Где бо в поганЪх таковый плод нечистый, яко ж нынЪ в Лядской земли видится? СтосугубнЪй некрещеные в имя отца и сына и святого духа, прелщеные от дияволского слуги и лжепророка Махомета, турки честнЪйшие ест пред богом в судЪ и правдЪ якой-такой, нежели крещеные ляхи, которые на евангельскую науку сопротивно борют и оную своим злым житием и гордостию антихристового духа пожерши попирают!
Прето вЪдаючи вы о сем, православний християне, не скорбЪте! Господ бо ест с нами, и аз убо есм с вами. ИмЪйте убо вЪру и надежду в бога жива крЪпку и непоколЪбиму! На панов же ваших руского роду, на сыны человЪческия, не надЪйтеся! В них же нЪст спасения. ВсЪ бо бога живого и вЪры яж в него отступили, прелести же еретической, любви духа тщеславного, жизнолюбию и лихоимству ся поклонили. В них же не благоволит господь по реченному: А егда обинется, не благоволит душа моя о нем -. ТЪмже да отступит-от неправды всяк именуяй имя господне. Будите убо готови на приятие Исуса, который нынЪ у вашей земли нЪмает где главу подклонити. Духи бо нечистии поднебеснии везде во естествЪ зовемых християн гнЪздятся и царствуют: прелстили, прехитрили и от бога различными ересьми десно и шуе естество человЪческое открали и вслЪд себе отволокли сут. Як нынЪ нЪст хвалы богу ни мало з Лядской землЪ, и христианство вконец исчезе и погибе. ВсЪ бо настоящого вЪка гонят, да ся его благыми удовлят и насытят. О будущого же вЪчное наслаждение мислити и искати в жизни сей - и памят тую уморили и, яко ж камень, ко оной жизни онечувствЪли суть. Обаче где ся толко от вас обрЪтает истинный священик, инок цЪломудр и мирского жития християнин православний, которий от труда своего житие свое, богобойне живучи, а не от лихоимства языческого, окормляет и правду видЪти алчет и жаждет? Даст вам бог по желанию вашому. Не скорбЪте убо, но потерпЪте мало. Грядый бо приидет и не закоснит.
Да проклята будут владыки, архимандрити и игумени, которие монастирЪ позапустЪвали и фолварки собЪ з мЪст святых починили, и сами толко з слуговинами и приятелми ся в них телесне и скотски переховывают, на мЪстах святых лежачи, грошЪ збирают, с тых доходов, на богомолци Христови наданных, дЪвкам своим вЪно готуют, сыны одЪвают, жоны украшают, слугы умножают, барвы справуют, приятелЪ обогачуют, кареты зиждут, возники сытые и единообразные спрягают, розкош свою поганскию исполняют. А в монастырЪ рЪк и потоков непрестанно в молитвЪ к небесному кругу текущих иноческого чина по закону церковному видЪти нЪсть, и вмЪсто бдения, пЪсни и молитвы и торжества духовного - псы выют, гласят и ликуют. Где нынЪ правило по уставу святых в Лядской земли в церкви видЪти и слышати хощеши, то есть вечерню, павечерницю, полунощницю, завтредню, 1 час, 3 час, 6 час, 9 час, книжное поучение закона день и нощ? Не все ли превратися в поганское безвЪрие, и слЪд християнского жития исчезе и погибе? Владыки безбожные вмЪсто правила, и книжного чтения, и поучения в закони господни день и нощ над статутами и лжею увесь вЪк свой упражняют и погубляют и вмЪсто богословия и внимання настоящого жития - прелести, хитрости человЪческия, лжи, щекарства и прокурации, дияволского празднословия и угождения ся учат.
О земле запустЪлая и зарослая тернием безвЪрия и безбожия! О образе божий, по подобию зданный, како погребеся от славы нетлЪнной и вЪчной жизни небесного царства во жизни сей, скоро ищезающей! О человЪче окаяный, како, чести своее отбЪгши, и ко безсловесных скотох несмыслству припрящися и усвоитися изволил еси! О християнине реченный, како помазание крещения в божество божеством духа миролюбием сим посмрадил еси! О сыне вЪрою небесного бога, како сыном дияволским плоды дЪл своих преименоватися изволил еси! О царское священие, языку святый, людие обновлення, како во поганское и еретическое безвЪрие превратился еси!
К тебЪ ж, земле Лядская, с плачем глас Исаин мовлю: И како быст блудница град вЪрный Сион полн суда! В нем же правда успе, в нем же нынЪ убийци. Сребро ваше непотребно. Корчемници твои смЪшают вино с водою -. Еже ест образ лядского священства; священници бо твои смЪшают истинное слово божие со лжею, с похлЪбством, ласканием, лицемЪрием, лестию и человЪкоугождением, оводнЪвающе винную истину водою лицемЪрия и лести, чесанием слухов, а не бодением и убиением грЪха, внутр сердца приемого, истинною обличения. Князи твои закону божию не покаряются, - обещници татем, любяще мзду, гоняще за посулами, сиротам не судяще и суд вдовиц не внемлюще! Сего ради се глаголеть владыка господь Саваоф: О, горе моцным и преложоным в Лядской земли! Не престанет бо ярост моя на противност их и суд лукавства их! И противления над ними учиню, и наведу руку мою на них, и розпалю бЪдами и искусом в чистоту. Не хотящих же покаятися и от того злонравствия преложитися - и до конца погублю, и памят имени их во вЪки затрачу, и отиму всЪх безаконых от тебе, и всЪх гордых смирю. И будет крЪпост их, яко паздерие згребное, и дЪла их, яко искры огнены. И сожегутся беззаконници и грЪшници вокупЪ, и не будет угашаяи -.
О, лютЪ, страно грЪшна, людие полны грЪхов, племя злое, сынове беззаконии! Остависте господа и разгнЪвасте святого Израилева, отвратистеся вспят! Что и еще уязвляется, прилагающе безаконие ко безаконию? От главы и до ног острупЪли есте! От началник, от священик и до простих онечистЪли есте! ОсмраднЪли есте гноем миролюбия! Образ божий огноили есте! НЪст мЪста цЪлого от грЪховного недуга - все струп, все рана, все пухлина, все гнилство, все огонь пекелный, все болЪзнь, все грЪх, все неправда, все лукавство, все хитрост, все коварство, все кознь, все лжа, все мечтание, все сЪнь, все пара, все дым, все суета, все тщета, все привидЪние - сущее ж нЪст ничтоже. НЪст где плястра приложити на исцЪление нЪкоея части. Все смертоносный грЪх, все пеклом, адом и гееною вЪчною смердит!
Покайтеся убо бога ради, покайте, донелиже покаянию время имате; по смерти бо сего обрЪсти не можете. Что толико онечувствЪли, одебелЪли и окаменЪли сердцем и помыслом есте? Еда не вЪруете, яко помрете? Аще украдает вам диявол тую память и ослЪпляет вас миролюбием, а вы прибЪгнете с памятию народивших вас и предков ваших. Где ся подЪли и в которую сторону отшли? Не померли ли? Не и вам же ли там подобает отити и также помрете? А егда и вы мусите, хочь и не хочете, так же, як и родители ваши, помрЪти, готовЪте ж ся на исход ко будущему вЪку! ГотовЪте дЪла, готовЪте чистое житие, готовЪте богоугождение! Да егда повелит вам маятель от сея жизни преходити, да имате тое готово з собою. Да будет тое сокровище при вас на смертной постели, да видите тое собрание свое, егда душа с тым окаянным тяжаром тЪла розстатися хощет и утЪшитеся! Нехай буде тое сокровище ваше вам послом до надр Авраамлих. Яко да готует покой и мЪсто отпочиненя, мЪсто прохладное, мЪсто покойное, мЪсто затишное, отнюду же отбЪже всяка болезнь, печал и воздыхание, идеже присЪщает свЪт троичного божества, идеже жизнь безконечная, радост неизреченная, весЪле непостыжимое, идеже лици святых, лици патриарх, лици древле богу угодивших, лици пророк, лици апостол, лици мученик, преподобных, праведных, во постЪ, молитвЪ и подвизЪ просиявших, пустынное воспитание, честное воскормление и оживотворение духа святого дЪйством и благодатию, их же подражатели во подвизЪ быти и наслЪдниками чести и жребия их получити вас подоби, Христе царю, которому ти приносится от всея твари честь и поклонение со отцем и святым духом и нынЪ и присно и во вЪки вЪком. Аминь. Иоан инок з ВишнЪ от святои Афонскои горы прочух от Лядской землЪ, сиреч Малои Русии, како напали на вас злоереси. Того ради послахом отца нашего Саву проигумена от святых Павел. А вы же, Христовы християне, приимЪте его со радостию и милостиню сотворите, - того ради молим вашей милости

  

  
СТАТИСТИКА

  Веб-дизайн © Kirsoft KSNews™, 2001