Трагедия Свободы  Умопримечания | Стихи | Библиотека 
  на первую страницу НОВОСТИ | ССЫЛКИ   
Влесова книга. Дощечка 20, 21, 22, 23
от 28.11.03
  
архив



Дощечка 20
1 ро по све, такоже вiдце Птыцю, комоньств оiставяшя, а врзе тую крыд...ма сакрова ста, а главоу бiяi знi
2 щастъ. Бяша тые комоньце, а ум iстьягнув обръзаща рендi съще, а то вiедша колем пару
3 ехом такожьде деяте, абы хощ сте досталве побiеды н
4 онъжящете ова, яко сва iмехом. А ту бо дне жряхом, яко овща бiе гоуца пред н
5 ства Скуфе а Сурьме родiце. Десент сет ляты скотя пасъхом, а кмете роем. А Грьце наше жiтва обере ста а мене на сва дыба благоденте а
6 во Влесо наущаi земе раятi Пращурi, такожьде дея
7 тому врезмо д(о) огнiца трвы а клечв(i), i Влеса славiтi
8 трiкрате Русь погнебшя встане
9 Iегунште до цъле сеща ны од Iньске отрещете, а нын...здъс(е) еi
10 ко востате iма се крате
11 тако стара пря ознiкне, а тако iмяхом трават
12 многая племы iдьшя до степны нашi
13 од стрълы не вiдяi Суне...Русь есь едiн
14 вопящете до Сварзе о помоце Бжьск
15 гряхате мещы не сленхате гласы...iа...к
16 а не стане iедiн ден
17 iспрягоша Оце сыл...ва овщек мi
18 ръщеху оны дътем безте до куще, а та
19 ако боде злая щас...по...а
20 ерва пощяхом градi окреняте а кромъх, бо тоi не iмяхом...лот
21 стужь не пымеiмо по
22 а ту вПаруна прде, а Сеi верьже на о...н...а
23 ту бо Слва влека, а ту въщяяше МатырьВ(а), а крыдлема бящь...ко
24 тако врезi тъскоша од ны...ые мужi суте просте...а. лбы не гобзящуть сiа г...iа
Дощечка 21 Се бо Хьрбер оборенщеть тую сылоу злую обе сенть опыашеньсть вае. Iмiехом себ то урьвы хранящете, i сень хране Бозем ставiехомь. I грядiхомь стiене о дубiе, i за освы щасто по другоу стiеноу. I тамо хранiхомь Бозе нашiех подобы. Iмяхомь мнозiе хранiе о НовуГрду на Волхъву рiецiе. I ямхомь о Кые грдiе по Бго лясiех. I се мяхомь на Волынi Дулебстеi хранiе, i о Суренже на морiе Сурьстiем i Сынiем. I се велька оуразь iе на ны, якожде хране Суреньстiе обыты вразема, i Бозi нашiе о прах тщены валяхуться iмуть. Се бо Рустiщi не iмуть сылы одерзете на вразе воiтенжсте. I се бо iмяхомь урьвы, екожде странмежь, iже iде в нощiе по лiсех, i се урьве одiегы сва на коусе. Такожде Русiце iмяхомь урьвы на русiцем тiелесi. I не брежiехомь о томо, i тщiхомьсе на хранiех Славiте Бозе, якове не прiемлоуть жартве нашiе. Се бо оураздены суте о наше леносте. Леже птыця МатырьСва Славу жеще на ны, i молi насо от ехма Оцеву Слву ушещете. I то не iмяхомь дерзесте стате на рате, а i мещема свема брате земе нашю од вразiем отщеноу. Себ то тысенц i трiе сет хранiемо Свенты нашя. I днесе жены нашiе рекщуть, яко сьме благовiе i оутратiхомь розумство нашiе. I семо, якве овча мало передо оны. I не смiмо овлецетесе бранiе, i мещем разете вразiе нашiе. Себ то Коупаль грендеть до ны i рещеть ны, яко iмяхомь стате грде i щiсты телесы i душiе нашiе. I то вргнехомь до стопы Еiе се, абыхь сен грендл по ны i насо захрянiщ ведоущь до пре зурiе. I тамо сен стахомь бы до Сварзiе лiкы. I се до сеще шедьще, хвалохомь Бозе нашiе о бранiе, яко о мiрны дне. I се бо Коупалiц жеще ны, яко достыхомьсе до она щаса, i бендiехомь о Славоу своу печестены, i такожде со Оцы сопрщастены
Дощечка 22 Аще бо те сен орцено есе, якожде квасуро одерзе о Бзех, таiноу утвржяшете сурыноу. А то бо есе вжыжене оутълiенiе, якве iмяхом с медо Радогьще, о Бзiех се радоватi, а плiяся(це), це вънiе въргоща де Сврзе. А зпiевема Слву Бзiем, сотвърiяще квасуро. Бяще бые менж осылень о Бзiех вързумлiен. А то бо то Ладо до не прiхозящ а рцъ му вързете меды водоу а усырете е о Суне. Себ то суре утвържiсящ, а че оны брендете, i сен претвърящете до соурiцi. I тоу пыймо во Слвоу Бозькоу. I то бо то бяще о венце до Кiе, а менж бящ о тоi крате вельмь опознащен, о рщене Оцы БлгоМiро, а тоi одрзе од Сврженц поущеньу, якожде ствъряйц квасоуру, iже щь рщена есе соурынiя. I теб то есе во Радгоще нащ...Себ то iмей мо Овсенке дены, якожь пожнiе соутвърiхом, а се оуРадогщехомся о ты. Нi есе бо iнодь, якожь кый не удърже сва естьесьтва до разъ, а рце безоумьна, се боть iе о ЦрноБъзе. А iнь, iжде iме Радгъць, iе о БьлъБзiе. Такожедь iмящехом iсъкащете дрзi i врзi...коваць бо меще нашiя на оутвьрзене сылы, а се iмо сылоу Божденьскоу поражещете врзе нашiя обополе. Тоб то БъгоМiре оурiещенъ Твастыремъ, якожде Тые му порце о Слвiех, абыста она бящеть, якождь Бзе ръкъоще iма, Сеi хва...Се бь то оуставе родя о себе, якождь Бзi съпрiщiне родь, а сме хом о Родiех тыiех родi. Такожь i Сврг iе Оць, i проща соуте сыне. А iмях сен корiте Iму. Такожь i мы се бо корiхом Родце, якожь есе Оць рдоу, а тыб то родi i есь тва, те о Кые до кънiязе кiсте. Се бъ...по годъсте прiе, опороушетесе а Русколаню опъоущете, до Кiе тецещете, а сендетеся до земе отые, таможде, iжьде хьщiя до прi стенпоу върiяжьскоу, i себе бранiцесе од она...I такъва бящесе се од лiеты тысенц трi сент о Кыiве Оце, тры сенты о Карпаньсте жiвотiе, i тысенце о Кiе грдiе. Iна щасте iде до Голоуне, а тамо i стасе, а iна о Кiе грде. I перьва есе Ренсколане, i дрга Кыеi, якожде Сурень цтiае по скотоу ходяеща, а стадя водяеща десенте вiеце о земь нашю. Се бь то Голоуне бящо град славень, i тры сенте граду сыльна iме. I Кые градо iме меньщi ополоуднь, десенте граде, i всы, i селянь мнъго. А до целъ бо сен быте во ступях веске родi, i жытва се менете о полоудень. I таква Грьцем ода омень по златоу щепе i кола, а ождерелыа. До кыркоа сва носiце, о мiене о пыво выпьете о Грьк, а тврiя овь на сва, i о неме тая. I бяще тьi Русiе о плоудень твъряце град сылень Соуренж, яковъ не сездате Грьцiем. А тыi его рострще i Ренсе побiящете хтяще. I тому iдемо до не, а рстрщехом о селыа грьцка. Елане бо сiе соуте врзi Ренсколаiем, i врзе Бозiем нашiем. Грьцколане соуте не Бъзiе потщуть. I недочъловiецы оны, соуте iс каменiе iзбрящены подобiесе менжiем. А наше Бзiе соуте выразе. Якожде сме хом прящехом оды Годье, iжья навлцешете на главе свы рзя од воля а кравыа, i кожя навлцеща на щереслы сва, i тако мнiсетесе оустраще Роуште. I тые одевлецещете сращесы сва, i оголя щрьслы iдеощя до пре i преборяе. I тень краты iдехом оголены до пре а побiедехом. I аяко ста Грецьколан боагць, iзнiежде мещце сва, а тый бенде брзiе у Навiен од Яме, якiе ждещеть жртву сву до земе, абы те пiте крев го, i жывоть го умерщвляте i тыем жыте о там
Дощечка 23 Себ то НовьЯре iде одо Стареа, iжде бяща о таква Русеще. А се iде до пълдне i тамо грящете о стоупех десенте вiецы. Таб то есе тажде Русе, iзбрящеть кнезы свы. I тыа од роды свы, i роды доботща о племе, кыждiему кнезы свы. I о кнезы, iздiеще кнезе старьща. I тоi есе вутец о прiя. I такова жiвете во земе теiя, долы врязе прiдоша на ны. I таме iзбiяе оны. I се Грьцколане iдшья о земе тыа, i седнещеса онiъ i не деба о Русе. Се бо те Русе iзмещеся i налiесе...на ыiеi,  i одтрще оны до сва брезе морьсте. Се бо Гьрецколане поведьщя рате свы о жлезна брънiе оцрщена. I бя съще тамо вельiка, i грящуть враны о ядь менжскоу, шже врждена есе до полiе, а пiяйще ощесы iхва. Граяхоуть врны о брящны, а вельiка гряхоуть ста о пелы тая, i тамождь iесе ощесы грьцкя, i ощесы руште не тргая. Там бо знащiтоу iмяхом, яко Бзе не воящыа Русе огынуте. I тамождь се перещеть Суне з Мiесещем о тыа земе. I Неба сен перещете о кмыть, абыа земiе тая не подленгла до роуце еланьсте, а пърбыла Руськоу. I таможде сен ллащеть матка о децке свыа, яковы врзiеща креве о кмыть тоуу. I та кмыте стащеть Рускеу. Новаярь бящеть тамо до днесе, i земе таа пребенде нашiя, о меще креве врзенщень оту. I такожде Елане ръкста о кнезе старще нашiе, i повясть му, якожде не хще до земе Неровь ходте, нiже отроце бряте, алень бо iме брезе морьсте про сва. То iмяхом оуказiцю на день нашь, якожде ПраОце нашя омерше о кмыть, i не взящь вразе нашя земе. Себ то i днесе, iмiемо оуказiцю, якожде нiкiй то береть себь. То Германьрех iде о полыноце до ны, а iмехом сен брянете земы сва, i тако iте на нь. Се бь годьштя земь iе нашя. А ту БiлоГоре сехом усъяхом коще свы, а крьве своу поллiяхом, i та есе о ны. Се бо врещеть птыця МатерСва о ны, а Славу рiещеть ны. Яхомь бо сьме оту меще нашiя, а iдехомь до свенты о поля. Одразiехомь врзi полноцня, а одвзерщемь врзе полуденыа, а тецехомь на врзе сходнiы,  абъ хомь повенжды  Руште Грмiцы, якожь Оце нашiего Паруне сыны, а ДажьБа внцые. Се бь то Сварець укаже намо, камо гренсте обысва. I тые Германьрех одейде до полунце, а Еланште о полудене. I такмо оберiехом земе нашю до коупiце, i не даяхом о сынь, бо ценже не бощеть о сыне свыа. Се бо iдеть о ступы нашя велiце множдествы родоу iнiех, а не iiмяхом бящете о мырна, небо ждехом о помуце. Та бо та iе у мысце нашя, а о концiе меще, а тыема сещехом врзе. Се врщеть птыця МатреСва о ны, а быхомьсе мы взденлы меще сва на захiте своу a Iею. Се бiе крыдлiема о земе i прахь одтрзе до Сврзеа. Се бо врзех о земе, а се бiе онь, яко стращесе за ны. I ту одрзехом. Оутворжехом, яко крещеть. Се бо кренчь тые iе до сердя нашя. А то iмяхом въдете, яку суре пiяще до сеще грендехомь i тамо одржещехомь пытву iню о Бозех стваржденоу. I та будеть намо, яко вода жыва, опослiеде о щасе трзне влiкеа, якова есе о вся, iжде умере о земе своа. Со бо Сваржець зряй о ны од Сврзе свыа чюдныа, а зрящо рате нашя, лiще она. А прcте енiма овжде не iмяй досыте, а то лiщеть iенже прсте о нозе свы. А вiесть Праштырь наше, яко сме сыла влiка, а не може одолящете ны вразе нашя. А се бо потцехом овы, а жденехомь iе, докенде оны подяшуть о земе, а зденхнещеть о Маре. I Морь iу вездьме. Се бо рiещехомь о серде нашiя, якожде не вратехомьсе до огнiцы свы, докень жде, аще врзе iскащуть, i не врзехомь сен тълесы нашя, аще врзе ящуть земы нашя. А рщехомь о сема, якожде Бзе нашя гонзяхуть iе. Се то yбie щьлюсны сва, радiе яхомь децкы до копiех, якосе вратещете заде свыа врзъм. Се бо лядвы нашя одврзiехомь, i тлецехомь земе нашя до не, абы удрзещете овiе, ажь де до смертена щаса. А Марю зряте даяще те. Се бо Мора одстоупiсе, i аодреще Не iмяхомь сыла туа, абе сте одерзiела вiтезе Руште. I такожде Слва потенще до Свразе. I тамо Бзе рещуть, якожде хоробре сте Русе, а iмяхом мясты про вы подель Бзе Пре Перуне, а ДажБа Оца вашя

Дощечка 20 (с. 207) (III 20, с. 140)


ро по все также видели Птицу, конницу останавливающую, и врагов тех крыльями она закрывать стала, и головой знi...шасть456. Разбили они тех конников и, ум напрягши, обрезали ряды сечи и повели вокруг пару...ехом так же сделать, чтобы достать победы нам, уничтожить их, как нам надобно. И в те дни принесли мы жертвы; как овцы были гоуца перед нами...Стали Скифы и сурьме родичами. Десять сот лет скот пасем и поле роем. А греки наше жито брать стали и менять, по-своему благодательствовать и...Ибо Влес научил землю пахать Пращуров наших, так же деia...457...потому бросаем в огнища травы и ветки, чтобы Влеса славить...Три раза Русь погибшая встает...Гунны полностью порубили нас, от Иньского края отогнали, а сегодня... здесь они...ко. Восстать должна она на сей раз...Так старая война пропадет, и так нам надобно продержаться...Многие племена шли в степи наши...от стрел не видно солнца... Русь есть едина...вопияще ко Сварге о помощи Божьей...грохота мечей не слышно голосов...ia ...к...и не наступит однажды...Напрягали Отцы силы свои на всякий мi...Сказали они детям залесть в кусты и та...если будут злые времена...458 по... а...Поначалу начали мы города окромлять459 и окромляем, потому как тех у нас нет.. лот...не придется нам стыдиться по...И тут Перун придет и бросится на них...н...а...Тут будет слава великая, и ее вещает Матерь Всех, крыльями бия...ко. Так враги отскочат от нас... Они мужи суть простые... и головы не берегут сia г... ia

Дощечка 21 (с. 215) (III 21, с. 96)


Се, Храбрый оборет ту силу злую, обе сенть опояшет вас. Приходилось ведь нам рванье беречь и вот, храни480 Богам мы ставили. И строим стены из дуба, и за теми часто еще другую стену, и там храним Богов наших изображения. Есть у нас многие храни у Новаграда на Волхове реке. Есть и у Киева града в Боголесах. И вот, есть у нас храни на Волыни Дулебской и у Сурожи на море Солнечном и море Синем. И вот, великая обида нам, потому как храни Сурожские захвачены врагами, и Боги наши, во прах брошенные, валяться должны. Вот ведь, нет у Русичей силы одержать победы над врагами. И вот, рванье у нас как у странника, который ночью идет по лесам и порвал одежду свою на куски. Так же рванье у нас, Русичи, на русском теле. И не заботимся мы о том, и тщимся на хранях славить Богов, которые не приемлют жертв наших, ибо оскорблены нашей леностью. Не Птица ли Матерь Всех славу речет нам и просит нас от них Отцовскую Славу защитить? И нет у нас дерзости встать на рать, да и мечами своими брать землю нашу, врагами отобранную. Вот ведь тысячу и триста лет храним мы Святыни наши, а сегодня жены наши говорят, что блаженны мы и потеряли разум, и есьмы какая-то овца малая перед теми. И не смеем одеть оружие и мечом разить врагов наших. Вот, Купалич идет к нам и речет нам, что нам надобно встать гордыми и чистыми, телом и душами нашими. И повергнемся к стопам Его, чтобы шел Он с нами и нас хранил, ведя к борьбе суровой. И там встали бы мы лицом к Сварге. И се, в битву идя, хвалим мы Богов наших в брани - как и в мирные дни. И се, Купалич речет нам, что достоимся мы до того времени и будем за славу свою почтены, а также со Отцами сопричастны.

Дощечка 22 (с. 216) (III 22, с. 24, 90)


Еще ведь рассказывают о том, как квасура была от Богов получена, тайна, как приготовить сурину. А это ведь у нас жажды утоление, которое бывает на Радогощ461, чтобы о Богах нам радоваться и плясать, венки бросая к Сварге, - и поем, славу Богам сотворяя квасурой. Был ведь муж сильный, Богами вразумленный. И вот ведь тот Ладо, к нему прийдя, и говорит ему бросить меды в воду и осуривать их на Солнце. Тут-то сура сделается, потому что меды будут бродить и в сурицу претворяться. И пьем мы ее во славу Божескую. И ведь было в веках до Кия, а муж этот был в тот раз весьма отмечен, назван Отцом Благомиром, и он получил от Сварожича поучение, как приготовлять квасуру, которая называется еще суриной. И она есть во радость462 нашу. Вот ведь есть у на Овсеня дни, как пожню сотворим и наурадогощуемся оттого. Но иногда, как кто не удержит своего естества в случае чего и скажет безумное, то это разве что от Чернобога. А другой, который радуется - то от Белобога. Так же нам надобно отыскивать друзей и врагов...ковать мечи-то наши на утверждение силы, и ими, силою Божескою, поражать врагов наших с обеих сторон. Тот ведь Богомир463 наречен так Твастырем, потому как Тот ему поручил о Славянах, чтобы они, как Боги рекли им, Сего хвалили. Вот ведь установил он роды у себя, потому как Боги - причина родов, а мы - Родов тех роды. Также и Сварог есть Отец наш, а прочие суть сыны. И им надобно кориться Ему. Также и мы ведь покорны Родичу, потому как он есть Отец роду, а те роды-то вы есте, те, которые были и до Кия, до князей киевских. Вот, после готской войны опорушили все, и Русколань оставили, к Кию побежали, чтобы поселиться в землях тех - там, где ходили на битву со степью вражеской и себя оборонять от тех. И так было за тысячу триста от Отцов киевских, триста от жизни в Карпатах и тысячу - от Кия града. Иная часть пошла в Голунь и там и осталась, а другая - к Кию граду. И первая есть Русколань, и вторая - Кияне, которые Сурень-то чтят, со скотом ходят и стада водят десять веков по земле нашей. Вот ведь Голунь была город славный и три сотни городов сильных имела. И Киев град имел меньше на полудне - десять городов всего, и сел немного. А вообще были-то себе во степях все роды и жито меняли на полудне. И его Грекам давали в обмен за золотые цепи и кружки, и ожерелья. И господам все носили в обмен на питье винное от Греков, и делали то сами, для той мены. И те Русы на полудне создали город сильный Сурожь, какой не построить Грекам, а они его разгромили и Русов поубивать хотели. И потому пойдем на них и разгромим селения греческие. Эллины ведь враги Русколани и враги Богам нашим. Грецколане ведь не Богов почитают. И как бы человеки они, из камня сделаны, подобия мужам. А наши Боги суть Понятия. Как ведь отбивались мы от Готов, которые надели на головы свои рога волов и коров и кожи на чресла свои, и так мнили устращать Русских. И те сняли рубашки свои и, оголя чресла пошли в битву и победили. И на этот раз пойдем мы оголенными в битву и победим. А как станет Грецколан боязливо465 вынимать мечик свой, и он будет быстро в Нави у Ямы466, который ждет жертву свою в землю, чтобы пить кровь его и жизнь его умертвить, и тем жить-то там.

Дощечка 23 (с. 216) (III 23, с. 108, 120)


Вот ведь Новояры происходят от Старых, которые были только Русичи. И вот пошли до полудня и там ходили по степям десять веков. Те-то ведь тоже есть Русы, избирают князей своих. И тех - от родов своих, и роды доботща от племени каждому князю своему. И из князей избирают князя старшего. И он есть вождь на войне. И там жили во земле той, когда варяги пришли на нас и там их поубивали. И вот Грецколаны пришли на землю ту и сели на ней, и не заботились о Русах. Вот Русы-то воружились мечами и напали на тех, и отогнали их до берегов морских. Вот Грецколаны-то повели свои рати, в железную броню одетых. И была сеча там великая, и каркали вороны о пище мужской, которая брошена в поле, и выпивали глаза их. Каркают вороны о пиршестве, и великое каркание стояло над полем тем, и там ведь ели они глаза греческие, а глаза русские не трогали. Там-то защита у нас была, потому как Боги не хотели, чтобы Русы сгинули. И там же борется Солнце с Месяцем за ту землю. И Небо борется за землю, чтобы земля та не подчинилась рукам эллинским, а оставалась русской. И там же плачется мать о детях своих, проливших кровь на поле то. И то поле стало Русским. Новояры были там доныне, и земля та пребудет нашей от мечей и крови, пролитой за нее. И также Эллины сказали князю старшему нашему и велели ему, да пренебрегнет он в землю Неров ходить, либо рабов брать, но да оставит берега морские себе. Есть у нас указание на день наш, что Праотцы наши умерли в поле, и не взяли враги нашу землю. Вот ведь и сегодня есть у нас указание, что никто его467 не возьмет. Вот ведь Германрех идет на нас от полуночи, и нам надобно оборонять земли свои и так идти на него. Вот ведь готская земля есть наша. И тут у Белогорья мы сели, усеяли костями своими и кровью своей полили, и она есть наша. Се, речет Матерь Всех о нас и славу речет нам. Возьмем же тут мечи мы наши и идем до света в поле. Отразим врагов полуночных и отбросим врагов полуденных, и налетим на врагов западных, чтоб о нас говорили Русичи Громичи, как об Отца нашего Перуна сынах, а Даждьбога внуках. Ведь Сварожич укажет нам, куда идти. И тот Германрех отошел к полуночи, а Эллины на полдень. И так соберем землю нашу вместе и не дадим сынов, потому как цены же не бывает за сынов своих. Вот, идет в степях наших великое множество родов иных, и не приходится нам быть мирными, либо ждать помощи. Она-то ведь - в мышцах наших и на конце мечей, и ими мы сечем врагов. Вот, речет Птица Матерь Всех нам, чтобы мы подняли мечи свои - на защиту свою и Ее. Вот, бьет крыльями о землю и прах отрясает до Сварги. И вот, кидается на землю, и бьется за нас, потому как страшится за нас. И вот мы победили. Сделали мы, как Она кричит; ведь тот крик - до сердец наших. А это вот знать мы должны, как суру пьем: в сечу пойдем и там получим питье иное, Богами приготовленное. И оно напоследок нам будет как вода живая, в час тризны великой каковая есть для всех, кто умер за землю свою. Вот, Сварожич смотрит на нас со Сварги своей чудесной и, видя рати наши, считает их. А пальцев на них не всегда хватает, так считает он пальцы на ногах своих. И знает Пращур наш, что мы - сила великая, и не смогут одолеть нас враги наши. И вот, понеслись мы на воинов и погнали их, пока те не падут наземь и не сдохнут от Мары. И Мара их заберет. И вот, скажем в сердцах наших, что не вернемся к огнищам своим до тех пор, пока еще враги покушаются и пренебрежем телами нашими, если враги возьмут землю нашу. И скажем о том, что Боги наши заботятся о ней468. Ведь разобьем скулы себе, лучше уж возьмем детей [своих] на копья, чем поворачивать спины свои врагам. Се, лядвеи469 наши отвернем и натолчем земли нашей в них, чтобы удержать ее до самого смертного часа, а Мару увидим, дадим ей. Се, Мора470 отступится и скажет в ответ: Нет у меня силы той тут, чтоб одержать победу над Русичами. И так слава полетит к Сварге. И там Боги рекут, что храбры вы есте, Русичи, а есть у Нас место для вас подле Бога Войны Перуна и Даждьбога, Отца вашего
Примечания
456. Возможно, "и головой уничтожить часть (их).
457. Возможно, "и мы так же делаем".
458. Т.е. "если тяжело придется".
459. Т.е. обносить кремлем - оградой.
460. Места хранения: храмы, видимо, того же корня, с перегласовкой суффикса.
461. на радагьше - на Радогош, т.е. во время праздника Радогощи, и на радость
462. Кажется,  радгьц  и радогьше - не только олного корня, но одно и то же слово.
463. Благомир, если в слове бьгомiре пропущено "л".
464. Т.е. монеты.
465. В оригинале боагць.
466. iaма - Яма, повелитель Царства мертвых, позже яма; в то время значения яма передавалось словосочетанием дира земска - дыра земляная.
467. Т.е. наше поле.
468. Т.е. земле.
469. Т.е. промежности.
470. Вариант имени Мара.

  
СТАТИСТИКА

  Веб-дизайн © Kirsoft KSNews™, 2001 Copyright © Трагедия Свободы, 2001-2004